Gruppetrening

Ukentlig er det mulighet for å delta på vår gruppeaktivitet veiledet av våre fysioterapeuter. Dette inngår i medlemskontigenten.

De ulike timene er:

-Rygg- og nakkeøvelser:

Her går vi igjennom mange av øvelsene vi bruker i behandlingen av rygg og nakkeplager. Øvelsene har fokus på dynamisk bevegelighet, tøyning og spenningskontroll. Her varierer vi mellom å gjøre øvelser stående, på matte på gulvet og på stor ball.

-Bevegelse i sal:

Dette er en aerobicsinspirert time, med fokus på rytme, koordinasjon og kondisjon.

-Styrke i sal:

Varierte, tilpassede styrkeøvelser i sal.

-Yoga:

Vår yogatime er en rolig form for yoga. Fokus på tøyninger, pust og avspenning.

-Spinning intervall 45 minutter:

Spinning intervall består av en oppvarmingsdel på ca 10 minutter. Deretter intervallvariasjoner, gjerne 4*4, 5*3 eller lignende. Avsluttes med en nedtrappingsdel.

Du bestemmer selvsagt selv hvor mye motstand du har, hvor fort du tråkker, og også om du står eller sitter. Alle spinningtimene våre passer derfor for alle.

-Lavtersekel spinning 30 minutter:

Her spinner vi med en god variasjon mellom stående og sittende, høy og lav motstand samt høy og lav frekvens. Dette er en time du godt kan bruke som en oppvarming før annen trening, eller dersom du ønsker kan du ta i slik at det blir ei god utholdenhetsøkt. Det er opp til deg!

 

Vårt gruppetreningstilbud kan variere, og vi jobber stadig med å utvide vårt tilbud. Se timeplan for full oversikt.